اگر شما هم با برنامه افیس کار کرده باشید (مثلا Word یا Excel احتمال زیاد برایتان این اتفاق رخ داده است که حین کار برنامه دچار ارور یا خطا شده باشد یا کامپیوترتان ریستارت شده باشد و هزار اتفاق دیگر که ممکن است به هر نحوی فایلی را که وقت برایش گذاشته اید نتوانسته باشید دخیره کنید.


چجوری فایل های آفیس ذخیره نشده را ریکاوری (بازیابی) کنیم؟

در این آموزش ما بر روی ورد ۲۰۱۶ (Word 2016) کار کرده ایم و برای دیگر برنامه های آفیس 2016 (Office 2016) مانند اکسل 2016 (Excel 2016) یا پاورپونت 2016 (Power Point 2016) نیز به همین صورت می باشد.

این ریکاوری بستگی به نوع ورژن آفیس (Office) شما نیز دارد یعنی اگر فایل شما برای ورژن های قدیمی تر آفیس (Office) می باشد باید با همان ورژن از آفیس اقدام به ریکاوری کنید.

برنامه آفیس Word را باز کنید. و بر روی File در بالا سمت چپ پنجره باز شده کلیک کنید.

ریکاوری فایل های ورد (Office Word) - چی جوری

در صفحه ی باز شده بر روی info کلیک کنید.

گرفتن نسخه پشتیبان از فایل های مایکروسافت آفیس
 - چی جوری

در پنجره info بر روی “Manage Document” کلیک کنید و سپس به پایین صفحه بروید و بر روی “Recover Unsaved Documents.” کلیک کنید.

( در این قسمت گزینه ای نیز قرار دارد برای پاک کردن تمامی فایل های آفیس ذخیزه نشده)

دخیره خودکار فایل های آفیس ورد - چی جوری

برای شما پنرجه ای باز می شود که تمامی فایل های آفیسی که ذخیره نشده اند وجود دارد. بر روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید و سپس Open را بزنید.

دخیره خودکار فایل های آفیس ورد - چی جوری

تمامی برنامه های آفیس بصورت خودکار پشتیبانی از فایل های شما در یک پوشه موقت ذخیره می کند.(معمولا هر ۱۰ دقیقه اینکار را انجام می دهد).

برای مشاهده نحوه تنظیمات ذخیره خودکار آفیس (Office) به  صفحه بعدی بروید.

درباره نویسنده

امیرحسین

برای آنچه که اعتقاد دارید،
ایستادگی کنید،حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد
>>آلبر کامو<<

متن نظر