شاید خیلی از افراد آگاه از این نباشند که در آفیس میشود روی فایل های Word و Excel و Pwer Point و .. رمز گذاری کرد.

بله! مایکروسافت به فکر امنیت سند های شما بوده است. اگر سندی از جنس محصولات آفیس دارید (مثل مقاله، فایل های اکسل مالی و ..)که دوست ندارید کسی از محتوای آنها آگاه شود با ما همراه باشید.

 

روش اول:

پس از تکمیل سند خود، برای پسورد گذاری روی تب File کلیک کنید.

01_clicking_file_tab

در صفحه باز شده در قسمت Info روی Protect Document کلیک کرده و روی قسمت Encrypt with Password کلیک کنید.

02_selecting_encrypt_with_password

در قسمت باکس Encrypt Document پسورد مورد نظر خود را وارد کرده و روی گزینه OK کلیک کنید.

03_encrypt_document_dialog

در پنجره باز شده پسورد مورد نظر را دوباره وارد کنید

04_confirm_password_dialog

حالا سند شما رمزگذاری شده و در فیلد Info قسمت Protect Document باید دارای سایه زرد رنگ باشد

05_a_password_is_required_message

روش دوم:

 

در روش دوم رمزگذاری شما پس از تکمیل سند مورد نظر روی گزینه Save As کلیک کنید.

06_clicking_save_as

حالا باید آدرس مکانی که می خواهید فایل شما ذخیره شود را تعیین کنید.

07_clicking_folder

پس از تعیین فولدر مورد نظر قبل از زدن دکمه Save روی گزینه Tools و در قسمت General Option کلیک کنید.

08_selecting_general_options

در باکس باز شده پسورد مورد نظر را وارد کنید(فیلد اول) و روی گزینه OK کلیک کنید.

09_entering_password_to_open

پنجره جدیدی برای شما باز می شود که از شما می خواهد پسورد خود را دوباره وارد کنید.

10_confirm_password_dialog

حال روی گزینه Save کلیک کنید.

11_clicking_save

 

پس از انجام یکی از دو روش بالا شما پس از باز کردن فایل سند مورد نظر از شما پسورد می خواهد.

برای حذف پسورد از روی سند وارد قسمت Encypt Document شده و گزینه delet Password را می زنید

نکته: آموزش بالا برای Office 2013 و Ofiice 2016 می باشد.

درباره نویسنده

امیرحسین

برای آنچه که اعتقاد دارید،
ایستادگی کنید،حتی اگر هزینه اش تنها ایستادن باشد
>>آلبر کامو<<

متن نظر